Enerji seviyenizi arttırmanın 7 yolu

* Bu yazı, Draxe.com sitesinden Türkçeye çevrilmiştir. Bu yazının içeriğiyle ilgili Habit Gıda AŞ’nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. bu yazı sadece bilgilendirme amaçlı olup, İngilizceden Türkeye çevrilmiş olup, hiçbir şekilde sağlık tavsiyesi içermemektedir. Bu yazı dolayısıyla okuyucularda oluşabilecek sağlık sorunlarından Habit Gıda AŞ hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Okuyucular bu yazının içeriğiyle ilgili kendi sağlık durumlarına göre doktorlarına danışmadan herhangi bir eylemde bulunmamalıdır. Sağlığınızla ilgili her türlü konuda doktorunuza danışmanız gerekmektedir.

why-does-coffee-make-me-tiredEnerji seviyenizi arttırmanın 7 kolay yolu

Enerjinizin düşük olduğunu hissettiğiniz oluyor mu? Ne demek istediğimizi biliyorsunuz, sabah uyanmak için çaba sarfedip, bir işi bitirmek için kafein ihtiyacı duyuyorsunuz, öğleden sonra kestirmeye ihtiyaç duyup, üzerine geceleri uykuya dalmakta güçlük çekiyorsunuz. Bu makalede doğal olarak enerji seviyenizi arttırmanız için 7 tavsiyeyi bulacaksınız.
Yorgunluk ve düşük enerji çok fazla kişide görülen bir durumdur. Çoğunlukla bu durumun nedeni sindirim sistemimizdir. Sindirim sistemimiz zayıf olduğunda, yediklerinizden daha az faydalı besin alıp, vücudumuza daha fazla toksin biriktiririz. Bu işlem vücudumuzdaki iltihaplanmayı arttırır ve enerji rezervlerini boşaltır.
Özellikle huzursuz bağırsak sendromu olanlar, adrenalin yorgunluğu ve dolayısıyla her zaman yorgun hisseder. Aşağıdaki tavsiyelerle IBS’yi (huzursuz bağırsak sendromu) etkilerini çok azaltabilir ve enerjinize tekrar kavuşabilirsiniz. Bu tavsiyeler sadece huzursuz bağırak sendromu yaşayan kişiler için değil, enerji seviyesini yüksek tutmak isteyen herkesin uygulamasında faydalı olan yöntelerdir.

Yüksek Enerji için 3 Esas Konu: 

  1. Vücut Su Seviyenizi Yüksek Tutun:

    Gün boyunca vücut su seviyenizin yüksek kalması, enerjiniz ve sindiriminiz için çok önemlidir ve bu yazıdaki taktikler, bütün günün enerjisi için hidrasyonunuzu optimize etmenize yardımcı olacaktır!

  2. Kan şekerinizi sabitleyin:

    Kan şekeri dengesizliği, hem vücur hem beyin enerjinizi düşürecektri (1). Sabit bir kan şekeri değeri sizin Dünyanın en üstünde hissetmenize yardımcı olur !!! Karbonhidrat tüketiminizi azaltın ve kan şekeri değerlerinizi sabit tutmak için her öğünde hindistancevizi yağı, doğal tereyağı, avokado, zeytin veya fıstık ve tohum gibi sağlıklı yağları tükettiğinizden emin olun.

  3. Vücudunuzu ve Bağırsaklarınızı hareket ettirin:

    Hareket etmek enerjiniz ve sindiriminiz için MÜKEMMEL bir anahtardır. Vücudunuzu düzenli egzersizlerle hareket ettirmek ve her gün dışarı çıkmak ve doğada iyi bir yürüyüş yapmak çok faydalıdır. Doğa, adrenalin bezlerimize son derece iyileştiricidir ve hareket etmek kan ve lenfatik akışı iyileştirmeye ve beyninizi uyarmaya yardımcı olacaktır. Buna ek olarak bağırsaklarınızı hareket ettirmeniz ve bir gün önce tükettiğiniz gıdalardaki tüm atıklardan kurtulmanız önemlidir. Aksi takdirde, dışkısal madde kötü mikroplar için bir üreme kaynağı olacak ve sindirim sisteminiz ve vücudunuz üzerindeki toksik gerilimini artıracaktır (23). Bu makaledeki taktikleri izleyerek, sağlıklı bağırsak hareketliliğine kavuşuğ atıklardan kurtularak, vücut üzerindeki stresinizi azaltacak ve önemli ölçüde enerji ve zihinsel netliği arttırmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Nasıl Başlamalıyız

Enerji seviyenizi yükseltmek için 25 tavsiye belirtilebilir ama hemen başlamanız için sayıyı az tuttuk. Belirtilen tavsiyelerin maliyeti düşük ve etkili olanlardır.

Her hafta bir tavsiyeyi uygulamaya başlayıp, diğer maddeyi bir sonraki hafta ekleyerek uygulamanız daha kolay olacaktır. Bu şekilde her hafta diğer bir adımı ekleyin.

1)Her saatte bir yarım litre temiz su için
Sulu kalma harikadır, ancak aşırı derecede sulu kalmak sizi tamamen yeni bir seviyeye götürecektir! Bize enerji üretmek için yemek yememiz gerektiği söylenir … ama aslında yiyecekler iyileşmek içindir… tutarlı hidrasyon ve elektrolitler size inanılmaz bir enerji verecektir(4).

Nasıl yapılır?
Filtrelenmiş temiz su kullandığınızdan emin olun. Ters osmoz veya güçlü karbon filtresi kullanmanızı öneriyorum. İz mineralleri ve antioksidanları bir tutam Himalaya Tuzu ve birkaç damla limon esans yağı veya taze sıkılmış limon ya da misket limonu ekleyebilirsiniz.
Birçok insanın vücut ağırlığının yarısı kadar su içtiğini duyacaksınız. Diyorum ki her gün vücut ağırlığınız kadar su için. Enerjinizde, bağırsak motilitesi, cilt, saç ve zihinsel berraklığınızda büyük bir fark görüceksiniz!
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Öğünlerde devamlı su için ancak yemekten 30 dakika sonra veya yemekten 30 dakika sonra bir saat içinde fazla su içmeyin ki böylece mide asidi ve sindirim enzimi üretimine müdahale etmeyin. Ben sadece yemeğimde kullandığım her takviyeye yetecek kadar su içiyorum ve katı gıda yemeklerim için fazla su iiçmekten kaçınırım.
2)Hergün birinci kaliteden bir smoothie (meyveli buzlu içecek) için
Smoothiler vücudunuza besin almanın en iyi yollarından biridir. Bunun nedeni, önceden metabolize olması, katı gıdaları tüketmekle karşılaştırıldığında sindirim sisteminizin baskısını azaltmasıdır. Besin, önceden sindirimi zorunlu olduğundan, smoothielerden katı yiyeceklere nazaran daha fazla besin alabililirsiniz.
Nasıl yapılır?
Organik hindistan cevizi sütü, badem sütü, kenevir sütü veya doğal keçi ya da inek sütü gibi iyi bir süt alın. 1-2 çorba kaşığı hindistancevizi yağı ya da avokado veya 1-2 çorba kaşığı badem yağı gibi sağlıklı yağlar ekleyin. Daha sonra ¼-½ fincan organik meyve (taze veya dondurulmuş) ve 1-2 kaşık sağlıklı bir protein tozu ilave edin.
En sevdiğim protein tozları arasında, çikolata ve vanilya dahil olmak üzere çok çeşitli tatlarla zenginleştirilmiş kemik suyu protein tozu bulunmaktadır. Eğer bir vegan iseniz veya bitki esaslı bir diyetle daha iyi ilerlerseniz , bir bezelye proteini olan Gut Şifa Proteinimizi öneririm.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
5 gram ya da fincan başına daha az yağ içeren daha hafif bir süt kullanıyorsanız hindistan cevizi yağı (1-2 yemek kaşığı), avokado veya sağlıklı bir fındık tereyağı (1-2 yemek kaşığı) gibi iyi yağ eklemek zorundasınız aksi takdirde sürdürülebilir enerji almayacaksınız.
Smoothie nize çok fazla meyve koymadığınızdan emin olun aksi takdirde bir kan şekeri dengesizliğine neden olacak ve birkaç saat sonra yorgun ve aç hissedeceksin.
En besleyici zengin meyve olduğu için ve genelde kan şekeri seviyemizi atmada zayıf bir etkiye sahip olduğu için tercihen organik dut kullanın.
3)Fermente edilmiş içecekler kullanın
Fermente edilmiş içecekler, organik asitler, enzimler, B vitaminleri ve potasyum içerir; bu da enerjimizi arttırmaya ve sağlıklı bağırsak hareketliliğini harekete geçirmeye yardımcı olur (5).Fermantasyon işlemi, içeceğin şeker içeriğini azaltır ve doğal ve enerji içeceğini doğallaştıran enzim ve B vitamini içeriğini arttırır!
En sevdiğim fermante edilmiş içecekler arasında elma sirkesi, hindistancevizi suyu kefiri, kombu çayı ve pancar birası yer almaktadır. Lahana turşusu, kimchi, turşu ve zencefil turşuse gibi fermante edilmiş gıdalar. Bu yiyecekleri sindirim ve enerji için harika olduğu için kullanmaktan çekinmeyin ama içecekler daha hızlı enerji verecektir.
Nasıl kullanılır?
Her gün bir bardak suya 1 yemek kaşığı ACV katılıp tüketilmesini ve ayrıca salatalara ve et yemeklerine ACV koymasını öneriyorum. Eğer daha önce hiç Fermente edilmiş içecekler kullanmadıysanız size 1 çorba kaşığı ile başlayarak Hindistan cevizi suyu kefir veya kombu çayı kullanmanızı tavsiye ederim ve 3 gün boyunca nasıl gittiğinizi görün. Eğer iyi giderseniz, 3 gün süreyle ¼ şişeye, ardından 3 gün boyunca ½ şişeye çıkın.
Her gün bir şişe içmekten zevk aldığınızı fark edebilirsiniz. eğer daha önce bunları hiç kullanmadıysanız yavaş olun.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Fermente edilmiş içecekler ve diğer fermente edilmiş gıdalar tüketirken baş ağrısı, deri salgını veya yorgunluk fark ederseniz, histamin toleransınız olmayabilir ve bu gıdalardan kaçınmak ve bu makaledeki önerileri izlemek sizin için akıllıca olacaktır.
Eğer fermente edilmiş yiyecekler ve içecekler ile iyi hissediyorsanız, günlük olarak daha çok tüketin.
4)Rezene Tohumları Kullanın
Bu, kalsiyum, potasyum, manganez, magnezyum, selenyum, çinko, bakır ve demir gibi minerallerin yoğun bir şeklidir. Buna ek olarak, güçlü flavinoid anti-oksidanlar, kaempferol & quercetin bakımından zengin.
Bunlara carminative bitki denir ve bu Zencefil, nane ve kekik gibi şeylerin gaz ve şişkinliği azaltmaya yardımcı olan, bağırsak motilitesini hafifçe harekete geçiren ve genel sindirim işlevini geliştiren bir sınıflandırmasıdır.
Nasıl kullanılır?
Rezene tohumları asitleri nötralize eder, sindirime yardımcı olur ve inanılmaz derecede iyi bir nefes tazeleyicisi olur. Aceleniz varsa, yolda veya restoranlarda yemek yediğinizde bu sizin için mükemmel bir yöntemdir. Kesenize ya da arabanıza rezene tohumuyla dolu küçük bir kap koymanız yeterlidir ve tükürük alkalinize ve de nefesinizi taze tutmak için gün boyunca bu tohumları ağızınıza atın.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Emilim için besin maddelerini serbest bırakmak için tohumları iyi çiğnemeye dikkat edin. Tohumları yutmak sindirim sisteminiz için stresli olabilir.
5)Aloe Vera Suyu için
Bu, inanılmaz alkalileştirici ve elektrolitler, az miktarda mineraller, antioksidanlar ve polisakaritler ile yüklüdür. Saf aloe vera suyu veya jeli enerjinizi ve bağırsakların motilitesini iyileştirmenin en iyi yollarından biridir.
Nasıl kullanılır?
Sabahları, sabah enerjinizi iyileştirmeye ve bağırsaklarınızın düzgün hareket etmesine yardımcı olmak için 120-240 gram aloe vera suyunu için. Gün içerisindeki enerjiniz az ise ve kabızlık hissediyorsanız 120-240 gram daha alın.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Birçok aloe vera şirketi plastik şişeler kullanıyor ve sodyum benzoat gibi koruyucular ekliyor. Ben size cam kutuda bulunan ve katkı maddesi ya da koruyucusu içermeyen bir organik aloe vera suyu almayı öneriyorum. Şahsen kullandığım aloe vera suyu burada bulunabilir.( found here).
6)Kereviz veya salatalık atıştırın
Bu su açısından zengin sebzeler mükemmel bir asit nötralizatörüdür. Yemekten önce, yemek sırasında veya sonrasında yiyebilirsiniz. Bunlar güçlü bir şekilde susuzluğunu gideren ve vücudunuzu enerjize eden ve alkalileştiren mükemmel bir elektrolit dengesi içerir. Yemek aralarında ve gün boyunca hızlı atıştırmak için harika bir şey. Yemekler arasında, gün boyunca sağlıklı hidrasyon ve elektrolit dengesini korumak için ve kolay atıştırmak için harikadır.
Buna ek olarak çiğneme işlemi, bağırsağın daha etkili bir biçimde hareket etmesine teşvik eder. Eğer bağırsaklarınızın iyi hareket ettirmediğinizi hissederseniz, kereviz, salatalık, turp, havuç ve diğer sebzeleri çiğnemeyi deneyin.
Nasıl kullanılır?
Onları küp küp doğramayı severim ve üzerlerine ister elma sirkesi isterseniz de taze sıkılmış limon ya da misket limonu koyarım. Ardından tat katmak için Himalaya deniz tuzu ve mineraller eklerim ve orkinos gibi bazı İtalyan otları ya da tiroidini destekleyen Braggs deniz yosunu zevkine benzeyen tam bir bitki karışımı içeriyor.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Kereviz ve Salatalık ince tenli sebzelerdir bu yüzden toksik böcek ilacı ve herbisitlere maruz kalmaktan kaçınmak için bunlar organik almak en iyisidir. Kullanmadan önce onları yıkamak en iyisidir.
7)Aralıklı oruç tutmak
Eski atalarımız stresli ve kıt bir dünyada büyüdü. Yiyecek birşey genellikle mevcut değildi ve aralıklı oruç tutmak çok yaygındı. Bu yaşam biçimi, sağlığımız ve refahımızla ilgili anahtar bilgiler içeren genetik bir plan bıraktı.
Aralıklı oruç tutmak iltihaplanmayı azaltmak, bağışıklığı artırmak ve doku iyileştirmeyi artırmak için en güçlü yöntemlerden biridir. Bu, her gün yaptığım bir uygulama.
Nasıl yapılır?
Oruç tutmaya başlamak için en iyi yol, her gün akşam yemeğinden kahvaltıya 12 saat süreyle vücudunuza verilir. Bu, sindirimi tamamlamak için 4 saat ve karaciğerin detoksifikasyon döngüsünü tamamlaması için 8 saat sağlar.
Bu standart yaşam biçiminin bir bölümünden sonra haftada bir gün deneyin ve orucu 14-16 saate kadar uzatmaya çalışın. Bunu yaparken, enerjinizin harika olduğunu fark edebilirsiniz. Haftada birkaç kez yapmayı deneyin ve hatta belki bağımlısı olabilirsiniz.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Aralıklı oruç tutarken, oruç tutma esnasında çok fazla su , bitkisel çay vs. içmek isteyeceksiniz. Bu, aç olmadığınız için sizi tatmin etmeye yardımcı olacaktır ve vücudunuzun temizlenmesine, sisteminizin hidrasyonuna yardımcı olur, size daha fazla enerji verir ve stres hormonlarını dengede tutar. Nemlendirme aynı zamanda bağırsaklarınızı uyarmanıza ve bağırsaklarınızı hareket ettirmenize yardımcı olur, oruç ne kadar kolay olursa ondan daha fazla kazanç elde edersiniz.
Nemlendirme oruç tutan çoğu insanın yanlış yaptığı şeydir sadece yeterince sıvı tüketmezler. Yukarıdaki ilkeleri hidratasyonla birlikte takip etmeniz gerekiyor. Çoğu kişi sabahları aşırı nemlenmenin ve oruç tutmanın çok iyi çalıştığını keşfettiler çünkü beslenirken uyumaya daha çok eğilimliyizdir. Bu makalede aralıklı oruç tutmak hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
En sevdiğim enerji takviyeleri
Takviyeler, enerjinizi arttırmak ve sindiriminizi geliştirmek için son derece yararlı araçlar olabilir. Takviyeleri kullanmanın büyük bir hayranıyım ama yukarıda tanımladığım, en uygun enerji ve mükemmel sindirim için temel olan doğal yaşam tarzı ilkelerinin yerini alamazlar.
Yukarıdaki ilkeleri uyguladığınızdan emin olun ve daha sonra birkaç önemli eklenti eklemek için sabırsızlanırsınız. Bu 3′ ü düzenli olarak kullandığım favorilerimdir. Smoothielerimin içine Hem Bağırsak şifası hem de kemik suyu proteini koydum ve her gün sakinleştirici beyin magnezyumu kullandım. Enerji şarjı, eğer tabağımda çok fazla şey varsa egzersiz öncesi içeceği ve performans artırıcı olarak periyodik bir şekilde kullandığım başka bir üründür.
Brain Calm Magnesium
Eğer bilinç kararmasının alışıla gelmedik belirtilerine yenik gelirseniz sizde magnezyum eksikliği olabilir. 300’den fazla enzim, magnezyumun doku ve organ fonksiyonu için gerekli olan biyolojik reaksiyonları gerçekleştirmesini gerektirir. Magnezyum, beynin çeşitli karışık fonksiyonlarını en üst düzeye çıkararak optimal bilişsel sağlığını destekler.
Magnezyum, yağın bir arabanın motoruna verdiğini vücudumuza verir. Yaptığımız her şeyde kullanırız. Gün boyunca yaşadığımız stres, egzersiz veya kan şekeri dengesizlikleri arttıkça vücudumuzun daha fazla magnezyum tüketir.
Toplumdaki insanların birçoğunun yaşadığı magnezyum yetersizliği, daha az enerji, zayıf bağırsak tonu, kaygı, bilinç bulanıklığı ve diğer çok yaygın belirtileri yaşanmasına neden olur. Beyin Sakinleştirici magnezyumdaki magnezyumun formu kan beyin bariyerini geçmekte ve stres hormonlarını modüle etmektedir. Bu, kendinizi daha rahat hissetmenize, ruh halinizi düzeltmenize ve daha keskin düşünmenizi ve daha derin uyumanmanıza yardımcı olur…
Nasıl kullanılır?
Ben, bağırsak tonu, zihinsel berraklığınızı iyileştirmek ve vücudunuzu sakinleştirmek için suyun içinde 1 kaşık konmasını öneriyorum. Eğer yorgun kaygılı, baş ağrısı ya da depresyondaymış gibi hissediyorsanız, suda 1-2 kaşık koyun ve farkı farkedeceksiniz.
Akşam yemeğinden sonra daha derin uyku çekmeniz ve sabahları daha fazla tazelenmiş ve enerji vermek için de önerilir. Bunu akşamları kullanmanız sabahlarda bağırsak hareketliliğinizin artmasına yardımcı olacaktır.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Bu harika bir şekerotlu tatlandırma tozudur. Eğer şekerotuna karşın bir alerjiniz ya da hassaslığınız varsa bunu kullanmaktan çekinin. Bunu aralıklı oruç tutarken de kullanabilirsiniz.
Gut Healing Protein
Gut Healing Protein, enerji üretimi, karaciğer ve vücut detoksifikasyonu, bağırsak motilitesi ve anti-inflamatuar çevreyi destekleyen aşağıdaki bileşiklerin klinik olarak etkili dozlarını içerir.
Bu protein tozu barsağı iyileştirmek ve sağlıklı bağırsak hareketlerini yapmak için tahrik eden en iyisidir. Bu toz, sağlıklı enerji ve beyin işlevini destekleyen anti-inflamatuar bileşiklerle doldurulur.
Gut Healing Protein, bezelye proteini şeklinde yüksek kaliteli, vegan, hipoalerjenik amino asitlerin yanı sıra Karaciğer fonksiyonlarını iyileştiren ve bağırsak astarını güçlendiren güçlü antioksidanlar sağlar. Ayrıca, müthiş bir kemik suyu proteinimiz var ve sık sık tavsiye ediyoruz.
Nasıl kullanılır?
Her gün sallamak için 1-2 kaşık toz kullanın. Porsiyon büyüklüğü 2 kaşık, ancak 150 lbs’nin altındaysanız veya 150 lbs’nin altında olmak istiyorsanız, yalnızca sallama başına 1 kaşık kullanın.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Bu ürün, şeker içermeyen en hipoalerjenik doğal tatlandırıcı olan keşiş meyvesi özütü ile aromalandırılmıştır. Ayrıca birçok insan için iyi olan bir miktar lif içerir, ancak ağır sindirim problemlerine sahip bazı kişiler lif ile mücadele edememektedir. Eğer lif ile ilgili problemleriniz varsa bunu kullanmayın ve bunun yerine kemik suyu proteinini kullanın.
Energy Charge

Energy Charge™ suyun tadını canlandırıcı bir enerji içeceğine dönüştüren yeni ve devrimci bir üründür. Her baston paket vücudunuzun enerji üretimini artıracak B vitaminleri, elektrolitler, az miktarda mineraller, antioksidanlar, amino asitler, az miktarda doğal kafein ve özel şifalı otlar sağlar. Bu kombinasyon bağırsak hareketliliğini uyarır (yumuşak ama etkili bir şekilde) ve de enerji ve zihinsel keskinliğinizi arttırır. İşlenmiş enerji içeceklerini unutun … bu zararlı kimyasallar ve toksinler olmadan daha iyi yollarla kullanılır.
Porsiyon başına yalnızca 5 g karbonhidrat ve sıfır şekerle, Energy Charge Sadece adrenallerinizi yakan saçmalıklardan herhangi birisi olmaksızın enerjiyi üretmek için neye ihtiyaç duyduğunu vücudunuza söyler ve daha sonra parçalanmaya neden olur.
Şahsen, uzun günlerimde Energy Charge kullanmayı seviyorum, beyne ve vücudunuza yüksek performans sağlamak için gerçekten yardımcı oluyor.
Nasıl kullanılır?
Her ne kadar bir kerede bir paket kullanabilseniz de, benim gibi yavaş bir kafein metabolizmasına sahipseniz, bir seferde 1/2 paket kullanın. Sabahları, aşırı nemlendirici olduğum ve enerji doldururken ve bağırsaklarımı iyi çalıştırırken kullanacağım. Daha sonra, öğleden sonra daha fazla enerji elde etmek ve zihinsel netlik için kullanacağım.
Yapılması ve yapılmaması gerekenler
Uykunuzu etkileyebileceği için ikindi vakti ve akşamları kullanmamanızı tavsiye etmem. Adrenalin yorgunluğunuz varsa, o zaman bir fincan Brain Calm Magnesium ile karıştırın ve yalnızca günde ¼ veya ½ paket kullanın. Aralıklı oruç tutarken bunu kullanabilirsiniz.