Ketojenik Diyet Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar

FATTTTAA

Son zamanlarda bazı sitelerde ketojenik diyet karşıtı yazılar görüyoruz. Kaleme alınan yazılarda maalesef aşikar bir şekilde ketosis, ketoasidosiz ile karıştırılmış olduğunu görüyoruz.

Aşağıda doğru bilinen yanlış bilgileri bilimsel referanslarıyla düzelteceğim.

Öncelikle ketosis ve ketoasidosiz tamamen alaksız kavramlardır. Ketosis vücut için tamamen doğal bir durumdur ve sadece ketojenik beslenme ile değil oruç, aç kalma gibi durumlarda da karaciğer tarafından üretilir. Ketojenik beslenmenin kilo vermeye yardımcı olduğu ve sağlığı geliştirmeye yardımcı olabileceğini belgeleyen 20 den fazla araştırma vardır.

Kaynak

https://www.healthline.com/nutrition/23-studies-on-low-carb-and-low-fat-diets

Yazıda belirtildiği gibi ketojenik beslenme Dr. Atkins’in bulduğu bir beslenme değildir. Yakın tarihte, 1920’li yıllarda epilepsi hastası çocukların tedavisinde kullanılmıştır.

Kaynak

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11581442

Daha da eskisi, tarım devriminden önce insan ırkının açlık dönemlerinde hayatta kalmasını sağlayan sistem ketosistir. İnsanlık 190.000 yıl ketosise girip çıkmıştır.

Ketojenik diyetler yazıda belirtildiği gibi kas kaybına neden olmaz, tam tersi kas koruyucu özelliği vardır. İlk 3 haftada boşalan glikojen depoları genelde kas kaybı olarak yorumlanır.

Kaynak

https://ketogenic.com/performance/will-lose-muscle-ketogenic-diet/

Ketojenik beslenmenin diyabet, kanser, epilepsi ve Alzheimer’a karşı faydalı olabileceği de klinik araştırmalarca kanıtlanmıştır:

Kaynak

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2633336/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11581442

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1819381/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2367001/

Ketojenik beslenme tıp dünyası tarafından neredeyse 1 asırdır kullanılan, tıp literatürüne girmiş bir beslenmedir.

blaaaaa

Ketojenik beslenme bahsedildiği gibi YÜKSEK PROTEİNLİ bir beslenme DEĞİLDİR! Tam aksine aşırı protein ketosise girmeyi güçleştirdiği için ketojenik beslenmede kalorilerin sadece %20si proteinlerden oluşur.

Gelelim ürik asit konusuna… Keto adaptasyon sürecinde artan ürik asit 6. haftadan itibaren normal seviyelere tekrar dönmeye başlar. Asit alkali konusunda ise ketojenik beslenme asidik olmak zorunda değildir. Biz Habit felsefesine uygun ürettiğimiz ketojenik paketlerde alkali ve bütünsel besin mantığını koruyoruz. Ağır peynirler, şarküteri ürünleri kullanmak yerine; kuzu eti, organik yumurta, deniz balığı, ceviz, badem, zeytin, avokado, organik Hindistan cevizi yağı gibi yağları kullanırken, proteinin en az 2-3 katı brokoli, ıspanak, lahana, karnabahar, pazı, roka, maydonoz dereotu gibi sebzeler kullanıyoruz. Çoğu kişi hayatında almadığı kadar lifi bizim ketojenik paketlerimizle alıyor. Maalesef burada ketojenik beslenme aşırı protein içeren asidik Dukan diyetleri ile karıştırılmış. Ketojenik beslenme gayet alkali biçimde uygulanabilir ve hatta vegan ve vejeteryan ketojenik menüler de oluşturulabilir.

Ketojenik beslenme tip2 diyabet tedavisinden obeziteye birçok konuda düşük yağlı diyetlere karşı üstünlüğünü kanıtlanmış bir beslenme şeklidir.

Aşağıdaki sayfadaki referanslardan onlarca bilimsel klinik çalışmaya ulaşabilirsiniz.

Kaynak

https://www.healthline.com/nutrition/ketogenic-diet-101

Ayrıca ciddi bir yanlışı daha düzeltmek gerekir.  Birkaç yerde ketojenik diyetin kansere yol açtığından bahsediliyor. Tam tersi ketojenik diyet kanser tedavisinde kullanılan bir beslenme şeklidir. Aşağıdaki sayfadan yine bu konudaki birçok çalışmaya ulaşabilirsiniz.

Kaynak

https://www.healthline.com/nutrition/ketogenic-diet-to-fight-cancer

İlker Çağlayan

Habit E-Bülten'e Üye Olun!

Haftalık faydalı bilgiler email adresine gelsin...

İlgili Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir