Sodyum Bikarbonat ve Spor Performansı

sodyum-karbonat

Son zamanlarda, özellikle alkali diyetin popüler olmasından sonra, sodyum bikarbonatın (ingiliz sodası) kullanımı yaygınlaştı. Sodyum bikarbonat HIIT yani yüksek yoğunluklu antrenman yapanların kullandığı bir takviye. Bildiğiniz gibi yüksek yoğunluklu kısa süreli antrenmanlarda, (sprint, ağırlık, kick boks, crossfit gibi) vücut laktik asit üretir. Yağ yakımında çok etkili olan bu antrenman yöntemi, aşırı laktik asit üretimi sonucu kas hücrelerinin ph’ını düşürür ve bu de enerji üretimini kısıtlayarak çabuk yorulmanıza neden olur. Antrenmandan önce, antrenman sırasında ve sonrasında sodyum bikarbonatlı su içmek antrenman performansını artırabilir. Bunu destekleyen çalışmalar varken, etkili olmadığını söyleyen çalışmalar da var. Bu nedenle en iyisi deneyip kendiniz görmeniz. Ancak şu yanlış anlaşılmaya neden olmak istemiyorum: herşeyi asidik yapıp ph ı düşürme görevi sadece sodyum bikarbonata verilmemeli. Her ne kadar çok spor yapsanız da, her ne kadar zayıf olsanız da katkı maddeli ürünlerden, işlenmiş karbonhidratlardan uzak durup her öğününüze bol yeşillik ve sebze ekleyerek, karbonatlı ya da karbonatsız bol su içerek, iyi uyuyarak, alkali kalmak en iyisi… en önemlisi de: düşüncelerin de asidik olabileceğini unutmayın…

Habit E-Bülten'e Üye Olun!

Haftalık faydalı bilgiler email adresine gelsin...

İlgili Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir