Yoga ile Çakralarınızı Nasıl Dengelersiniz?

cakra“Merkezini bul” deyimini daha önce hiç duydunuz mu? Peki, hayatınızın ‘dengesi’ ni bulmak deyişinin ne anlama geldiğini düşündünüz mü? Bu soruların cevabı öz benliğinizin derinliklerinde yatıyor. Enerjinizin kaynaklarını ve bunların hayatınızın her alanını nasıl etkilediğini kendi benliğinizde bulacaksınız.

Ruhunuzu dengeleyen yedi çakra vardır. Çakralar, hayatınızın hangi kısımlarının daha fazla sevgi ve ilgiye muhtaç olduğunu ve hangilerinin karmaşık duygulara yol açabilecek kadar kuvvetli olduğunu göstermede faydalı birer görsel olabilir. Belirli yoga pozlarını (asana) uygulayarak, her bir çakraya odaklanacak, böylece iyileşme ve düzelme yolunda bir adım atmış olacaksınız.

Her bir pozu yaparken, çakranın uygun noktasında ilgili renkte parlak bir ışık canlandırmak için bir dakika kadar derin bir nefes alın. Bu ışığın parlak hale geldiğini ve diğer tüm çakralarla mükemmel bir şekilde birleştiğini hayal edin. Bu egzersizlerin daha yararlı olması için kendi hayal gücünüzü kullanın ve size en iyi gelen duruşu kendiniz keşfedin.

1. Kök Çakra (Kırmızı)

Pelvik bölgesinde (iki leğen kemiğinin arası) bulunan kök çakra hayatınızdaki tüm dengenin temelidir. Kök çakra, güvenlik duygusu ile ilgilidir. Bu çakranızın tam olarak dengelenmemesi hayatı daha karmaşık yaşamanıza yol açabilir.

Egzersiz: Bu çakrayı dengelemek için yapmanız gereken poz, bir ayağınızın düz kısmını diğer uyluğunuzun iç kısmına yerleştirerek yapacağınız yarım ay duruşudur. Fit görünmek için derin nefes alın ve bir ışık demetinin dikey bir şekilde vücudunuzun merkezine doğru yayıldığını düşünün. Bacaklarınızı değiştirmeden önce odaklanarak derin derin nefes alıp verin.

2. Sakral Çakra (Turuncu)

Göbeğin tam altında yaratıcılık, zevkler, beden gücü ve duyguların kaynağı olan ikinci çakra bulunur. Bu çakranın dengede olmaması demek, kişinin duygusal dengesizlikler nedeniyle sindirim problemleri yaşamasına yol açabilir. Bu çakranın çok fazla çalıştırılması halinde kişi duygusal patlamalar yaşayabilirken, yetersiz çalıştırılması kişinin daha korkak ve hassas bir hal alarak hareketsiz kalmasına yol açabilir.

Egzersiz: Basit çocuk duruşu, sakral çakranızla derinden nefes almanızı kolaylaştırır. Bunun için, dizlerinizin üzerine oturun ve yavaşça gevşeyerek alnınızı mindere doğru bırakın. Düz bir duruş sağlamak için kollarınızı gerip yanlara uzatın. Karnınızın genişleyip kasıldığını hissetmek için, pozitif bir enerjiyle nefes alıp vermeye odaklanın. 

3. Solar Pleksus (Karın Boşluğu Çakrası) (Sarı)

Bu üçüncü çakra, kişisel gücünüzün merkezidir. Genellikle hayatı anlamlandırma, tutkularınız ve yeteneklerinizle ilgilidir. Bu çakranın tam anlamıyla dengelenmemesi halinde kendinizi güvensiz, depresif veya kıskanç hissedebilir, fazla eleştirellik ve mükemmeliyetçilikten kurtulmak için alkol ve uyuşturucuya yönelebilirsiniz. Dengeyi bulmanız halinde, yaratıcı bir zekâ kabiliyeti ile yeteneklerinizi geliştirme fırsatı yakalayarak daha mükemmel bir hayata sahip olabilirsiniz.

Egzersiz: Savaşçı duruşları kalçalarınızı ve tüm vücudunuzu rahatlatmaya yardımcı olur. Bu egzersizlere ‘saldırıya hazır’ pozisyonunda başlayın. Bacağınızın arkasını gerin ve bacağınızın ön kısmı zemine dikey olana dek kalçalarınızı yere doğru yaklaştırın. Birinci savaşçı duruşu için, ellerinizi başınızın üstünde gererek dua pozisyonunda kalın; ikinci savaşçı duruşu için ise kollarınızı bacaklarınıza yatay olacak şekilde gerip uzatın ve karnınızı hafifçe kıvırın.

4. Kalp Çakrası (Yeşil veya Pembe)

Göğsünüzün ortasında bulunan ve kalp merkezi olarak da bilinen dördüncü çakra, dorsal çakradır. Bu çakra şefkat, sevgi ve hümanitarizmin merkezidir. Bu çakra bölgesi dengelenmemiş kimseler paranoyak, asosyal, kararsız, takıntılı, karamsar, ısrarcı, paylaşmayı sevmeyen veya aşırı eleştirel kişiler olarak karşımıza çıkabilirler. Kalp çakrasını önemli kılan şey, sevginin iyileştirici gücüdür.

Egzersiz: Bu çakra için kobra duruşunu kalp merkezinizi açarak yapabilirsiniz. Bu pozda kalbinizi çevrenize açtığınız için kendinizi bir noktada korunmasız hissedebilir, insanlarla karşılıklı sevgi alışverişini daha kolay yapabilirsiniz. Bu duruş, özellikle problemli bir süreçten geçenler için önemlidir. Kobra pozuna, karnınızın üzerine uzanıp ellerinizi omuzlarınızın yanına koyarak başlayabilirsiniz.  Göğsünüzü yukarı kaldırıp başınızı geriye vermek için yavaşça kollarınızı uzatın ve yukarı bakın.

5. Boğaz Çakrası (Mavi)

Beşinci sıradaki çakra, boğaz çakrasıdır. Bu çakrayı dengelediğinizde, kendinizi rahat, sakin ve güvende hissedersiniz. Bu çakrada mükemmel dengeyi yakalamış kimseler, iyi bir konuşmacı olabilir, anı yaşar, müzik ve sanatta başarıyı yakalayabilirler. Bu çakradaki bir dengesizlik, kibir, tereddüt, kendini beğenmişlik, duygularını doğru ifade edememe, güçsüzlük veya güvenilir olmama gibi duygularla kendini gösterir.

Egzersiz: Bu çakrada dengeyi yakalamak için yapabileceğiniz en basit duruş balık pozudur. Sırt üstü uzanın ve kalçanızın altında parmaklarınızı hafifçe kıvırın. Pelvisinizi rahatça kaldırabilmek için dirseklerinizi olabildiğince genişletin. Başınızın üst kısmını yere yaklaştırdıkça boynunuzda oluşan baskıyı azaltmak için dirseklerinizden destek alın. Boğazınızda bir ışık canlandırın ve bunu kendinizi özgürce ifade etmenin sembolü olarak düşünün.

6. Alın (Üçüncü Göz) Çakrası (Çivit Mavisi)

Altıncı çakra kafatasının altında veya üçüncü göz dediğimiz bölgede kaşlarınızın arasında bulunur. Alın çakrası dengelenmiş kimse, maddi şeylerden arınarak kendini bilginin kaynağına erişmiş hisseder, astral yolculuklar veya telepatiyi deneyimleyebilir ve ölümden korkmaz. Bu çakradaki dengesizlik hali, bireyde benmerkezci, çıkarcı, dogmatik, disiplinsiz, aşırı empatik, başarmaktan korkan ve hatta şizofrenik özelliklerle kendini gösterebilir.

Egzersiz: Yıldırım pozu. Alın çakrasını açmak için topuklarınıza dayanarak oturun ve avuç içleriniz yukarıya bakacak şekilde ellerinizi uyluklarınıza yerleştirin. Gözlerinizi kapatın ve üçüncü gözünüzün açılıp kapandığını düşünün. Düşüncelerinizin zihninizde serbestçe hareket etmesine izin verin. Zihninizin sizi yönlendirmesine fırsat verin ve size hangi mesajları verdiğini anlamaya çalışın. Böylelikle, bazı sezgisel kazanımlar elde edebilirsiniz.

7. Taç Çakra (Menekşe Moru)

Zincirin son halkasını taç çakra oluşturur. Taç çakrasını dengeleyen bir kimsenin ilahi olanı algılama kapasitesi yüksektir. Bu çakranın dengelenmesi ve farkında olunması ruhsal doyum yolunda önemli bir adımdır. Taç çakrası dengelenmemiş bir kimse, sürekli bir bastırılmışlık duygusu yaşayabilir, hayattan lezzet alamaz, karar vermede zorluk yaşayabilir.

Egzersiz: Taç çakrayı açmak için en etkili poz yarı açık nilüfer duruşudur. Çapraz bir şekilde oturun, bacağınızın birini karşı uyluğunuzun altına, diğerini de ters uyluğunuzun altına alın. Yapabiliyorsanız, bacaklarınızı zemine değdirin. Ellerinizi dua pozisyonundaki gibi birleştirin ve gözlerinizi kapatın. Taç çakranızın üstünde açılan bir nilüfer çiçeği hayal edin ve derince nefes alın.

Merkezin dışında kalmış bölgelerinizi tespit ettikten sonra, günlük hangi yoga pozlarını yapacağınıza karar verebilir, gerektiğinde değişiklik yapabilirsiniz. Zaman zaman kendinizi bazı bölgelerde uzun süre takılıp kalmış gibi hissedebilirsiniz. Çözüm tamamen sizin elinizde. Sezgilerinize kulak verin ve kendi yoga planınızı kendiniz oluşturun. Ancak, tüm çakraların birbiriyle bağlantılı olduğunu unutmayın ve tüm pozlarda her bir bölgeye eşit bir şekilde odaklanmaya çalışın.

*Bu makale, basmati.com dan alınarak Türkçe’ye çevrilmiştir. 

 

Habit E-Bülten'e Üye Olun!

Haftalık faydalı bilgiler email adresine gelsin...

İlgili Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir