Olumsuz Düşünceleri Durdurmanın 10 Etkili Yolu

positive thinking
  1. Gün boyunca aklınıza gelen olumsuz düşüncelerin farkında olun. 

Öncelikle bu olumsuz düşünceleri fark edin. Zihninize daha çok gece mi, gündüz mü, yoksa yorgun olduğunuzda mı geliyorlar? Bu olumsuz düşünceler için bir günlük tutun ve o anda nasıl bir fiziksel enerjinizin olduğunun farkına varın. Bir müddet sonra, bu şekilde olumsuz düşünme biçimlerine ne tarz olayların, hangi kişilerin ve durumların sebep olduğunu fark etmeye başlayacaksınız.

  1. Düşüncelerinizle mücadele edin ve bu olumsuz düşüncelerinizi çürütecek gerçekleri aramaya başlayın.
  1. Düşüncelerinizi mercek altına almaya çalışın. Eğer doğrudan olumsuz sonuçlara atlıyorsanız düşüncelerinizi mercek altına almaya çalışın. Olumsuz sonuca varmadan önce kendinize bir zaman aralığı ayırmanız, istenmeyen düşünceleri dağıtabilir. Sadece 10 dakika beklemeyi deneyin. Olumsuz düşüncelerin sizi nasıl terk ettiğini göreceksiniz.

 Olumsuz düşüncelerinizin yerine geçebilecek bazı alternatif düşünceleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Ben sürekli her şeyin kötü olacağını düşünüyorum ama aslında geleceği tahmin etmek imkânsız.
  • İnsanların bana nasıl karşılık vereceklerini sürekli tahmin etmeye çalışıyorum ama bunu tahmin etmek imkânsız çünkü ben insanların zihinlerini okuyamam.
  1. Suçlayıcı düşüncelerin yerine daha yapıcı ifadeler kullanmaya çalışın. Bu yapıcı ifadelere örnek olarak şunlar verilebilir:
  • Olanları tahmin etmek mümkün değildi, ben elimden geleni yaptım.
  • Bir şeylerin bu sefer yolunda gitmemesi benim beceriksiz olduğum anlamına gelmez.
  1. Yeni bir beceri ediniyor ya da öğrenme sürecinde bir zorlukla karşılaştığınızda, ilk etapta karşılaştığınız zorlukları başarısızlık olarak değerlendirmeyin; geçici bir aksilik olarak görün.

Hatta buradaki “başarısızlık” kelimesini “sıçrama tahtası” olarak değiştirin.

  1. Nazik bir şekilde düşüncelerinize düzeltmeye çalışın; şunun gibi soru ve ifadeler kullanabilirsiniz: “Bugün bir problemle karşılaşmam, yarın da aynısı olacağı anlamına gelmez.”, “Neden böyle olumsuz düşünüyorum ki?”
  1. Kendinden emin bir vücut dilinin egzersizini yapın. Rahatlamış ve farkında bir şekilde vücudunuzun açık bir duruşta olmasını sağlayın. Kendinizi sağlam, dengeli hissetmeye odaklayın ve derin derin nefes alın.
  1. Kendinize endişelenmeniz için çok kısa bir zaman aralığı verin. Günün belirli bir vaktini ayırın ve bu vakitte endişelerinizi veya olumsuz düşüncelerinizi kendinize ifade edin. Tam olarak günlük 10 dakika ayırabilirsiniz. Bu zaman aralığı geçtiğinde, artık olumsuz düşünce ve endişelerinizi tekrar yanınıza yaklaştırmayın.
  1. Zengin bir düşünce yapısına sahip olun. İşlerin isteği gibi gitmediği zamanlarda her zaman aklınızda “Önümde bir seçenek var” cümlesi olsun ve karşılaştığınız zorluğa farklı açılardan yaklaşmaya çalışın. Ve kendinize şu soruyu sorun: “Acaba neyi fark etseydim ben böyle bir durumla karşılaşmazdım?
  1. Dikkatinizi başka bir işe verin. Bunlara kitap okumak, film seyretmek gibi beyninizi meşgul edecek ve yeni nöronların ateşlenmesini sağlayacak aktivitelere yönelin.

 *Bu yazı, beandmakeblog’tan alınarak Türkçe’ye çevrilmiştir.

Habit E-Bülten'e Üye Olun!

Haftalık faydalı bilgiler email adresine gelsin...

İlgili Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir