Tomurcuk Fındık, Tohum, Tahıl ve Fasulye Nasıl Islatılır ve Filizlendirilir?

*Bu yazı, Vegetarian Times by Clean Eating adlı siteden alınıp tercüme edilmiştir. Bu yazının içeriğiyle ilgili Habit AŞ’nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. bu yazı sadece bilgilendirme amaçlı olup, İngilizceden çevrilmiş olup, hiçbir şekilde sağlık tavsiyesi içermemektedir. Bu yazı dolayısıyla okuyucularda oluşabilecek sağlık sorunların Habit Gıda AŞ hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Okyucular bu yazının içeriğiyle ilgili kendi sağlık durumlarına göre doktorlarına danışmadan herhangi bir eylemde bulunmamalıdır.  Sağlığınızla ilgili her türlü konuda doktorunuza danışmanız gerekmektedir.

 

Daha fazla ve iyi beslenmek için, fındık, tohum ve tahılları aktive ederek onların gücünü kullanın.

Fındık, tohum, tahıl ve baklagiller temel beslenme öğeleridir. Bununla birlikte, onları erken filizlenmeden koruyan doğal katkı maddeleri, sindirim sistemimizde hasara yol açabilir. Islatma ve filizlenme, besinleri (özellikle A, B ve C Vitaminleri) aktifleştiren ve çoğaltan çimlenmeyi artırarak, enzim inhibitörlerini nötralize eder ve hayati sindirim enzimlerinin büyümesini teşvik eder.

Bu ürünleri ıslatmak ve filizlendirmek çok kolaydır. Yöntem fındık, tohumlar, tahıllar ve fasulye için tamamen aynıdır – yalnızca tam çimlenme için gereken zaman değişir. (Aşağıdaki tabloya bakınız.)

Önemli Not: Birçok “çiğ” fındık ve tohum pastörize edilmiş ve ışınlanmıştır. Gerçekten çiğ badem ve yer fıstığı filizlenir, ancak pastörize edilmiş ve ışınlanmış olanlar ıslatmak suretiyle “aktive olurlar”, ancak fiziksel olarak filizlenmezler.Ancak, ıslatma işlemi, besinlerin emilimini engelleyebilecek bileşikleri azaltır, giderer ve besin yoğunluğunu artırmak suretiyle somunları daha sindirilebilir hale getirir.

Fındık, Tohum, Tahıl ve Fasulye Nasıl Islatılır?

YERLEŞTİR: Büyük bir cam kaseye veya turşu kavanozuna yerleştirin, ayrıca ılık ve filtrelenmiş iki misli kadar su ile ıslatın, üzerini yarım çay kaşığı deniz tuzu ile kaplayın. Kase veya kavanozun üstünü hafif bir bez ile örtün.

DURULA: Daha sonra, ıslatılmış ürünleri iyi durulayın ve süzülmeye bırakın.

KULLAN: Şimdi, bitki bazlı “sütler” yapmak için bu aktive edilmiş bu “filizleri” hemen kullanın. (Bitki Bazlı “Sütler Nasıl Yapılır” konusundaki son yazımı okuyun.) Islatılmış ve durulanmış bu ürünleri, pişirmeye başlayabilirsiniz. En sevdiğiniz yemek tarifleri ile birlikte, sebze yemeklerinin altında taban olarak kullanabilirsiniz. Islatılmış olun bu ürünleri, 1’e 1 oranında su veya et suyu ilave etmeniz gerektiğini unutmayın.

Veya

KURUT: Bir gıda kurutucusunda 12 ila 24 saat boyunca 45° C’den yüksek olmayan kurutma işleminden sonra buzdolabında iyice kapatılmış cam kaplarda saklayın. Dikkat: Eğer ürünler tamamen kuru değilse küf oluşacaktır.

Fındık, Tohum, Tahıl ve Meyvelerin Nasıl Filizlendirilir?

AL: Litrelik bir turşu kavanozu alın. Kapağın ortasını bölümü çıkarın ve bu bölüme uyacak şekilde tülbent veya hava alabilen ağ benzer bir kumaş parcası kullanın.

DOLDUR: Kavanozun üçte birini fındık, tohum, tahıl veya fasulye ile doldurun ve kavanozun geri kalanını ılık, filtrelenmiş su ile doldurun, üzerine yarım çay kaşığı kadar deniz tuzu ilave edin. Kavanozun üstünü tülbent benzeri bez ve ortası açık olan kapak ile kapatın.

ISLAT: Islatma süreleri için aşağıdaki tabloya bakınız.

BOŞALTMA / DURULAMA: Kapağı açın ve kavanozun içindeki suyu boşaltın, kavanozu, taze ve temiz su ile tekrar doldurun, kavanozun kapağını kapatın ve çalkalayın. Sonra tekrar, suyu süzün ve boşaltın.

TERS ÇEVİR: Kavanozu ters çevirin ve içinde havanın dolaşabileceği ve suyun akabileceği bir açıyla yerleştirin. Işıkta kalmasını sağlayın.

TEKRARLA: Birkaç saatte bir duruluyan ve bunu günde en az kere yapın.

BEKLEYİN 1 ile 4 gün içinde filizler ortaya çıkar. Filizler, 1 cm ile 5 cm uzunluğuna erişebilir. Hazır olunca iyice durulayın, süzün ve bir cam kavanoz içine koyun. İyi bir kapak ile kapatın ve buzdolabında saklayın.

AFİYET OLSUN: İki ile üc gün içinde, salataları, sandiviçleri ve dürümleri zenginleştirmek ve besleyici değerini artırmak için kullanabilirsiniz. Ayrıca çorbalarda, haşlamalarda ve sebze pürelerinde de kullanılabilir.

BESİN ISLATMA SÜRESİ (saat) FİLİZLENDİRME SÜRESİ (gün)

Badem 8-12 Filizlenme Yok (pastörize edilmişse) 3 Gün (gerçekten çiğse) Adzuki Fasulyesi 8-12 4 Amaranth 8 1-3 Arpa 6 2 Siyah Fasulye 8-12 3 Brezilya Fındık 3 Filizlenme Yok Karabuğday 6 2-3 Kaju fıstığı
2-4 Filizlenme Yok Nohut 8 2-3 Keten tohumu ½ Filizlenme Yok Fındık 8-12 Filizlenme Yok Kamut 7 2-3 Mercimek 7 2-3 Macadamias 2 Filizlenme Yok Darı 5 12 hours Maş Fasulyesi 8-12 4 Yulaf Ezmesi 6 2-3 Cevizler 6 Filizlenme Yok Antep Fıstığı 8 Filizlenme Yok Kabak Çekirdeği 8 3 Turp Tohumları 8-12 3-4 Susam Tohumları 8 2-3 Ayçekirdeği 8 12-24 saat Kinoa 4 2-3 Ceviz 4 Filizlenme Yok Buğday Meyveleri 7 3-4 Yabani Pirinç 9 3-5

LÜTFEN DİKKAT:

Filizler, E. coli gibi bakteri üremesine neden olarak gıda kaynaklı hastalıklara yol açabilecek bozulmaya maruz kalabilir. Her zaman güvenilir bir kaynaktan organik taze ürünler satın alın, yiyecekleri kullanmadan önce ellerinizi iyice yıkayın ve çapraz bulaşmayı önlemek için filizlenme ekipmanını ve tüm mutfak yüzeylerini temiz tutun. Filizleri, birkaç gün içinde, taze olarak ve buzdolabının dışına çıkardıktan sonra tüketin. Enfeksiyon riskini azaltmak için pişirilmeleri tavsiye edilmektedir. Ev yapımı filizleri tüketiyorum ve hiç sorun yaşamadım. Siz ve aileniz için sorumlu seçimin ne olduğuna siz karar vermelisiniz.

*Bu yazı, Vegetarian Times by Clean Eating adlı siteden alınıp tercüme edilmiştir.